החלפת שמן ופילטר שמן בטיפול לרכב

כידוע, חלק מטיפול תקופתי לרכב הוא החלפת שמן ומסנן (פילטר) שמן מנוע. 

אם תחליף שמן מנוע בעצמך זה יעניק לך תחושה של הבנה ושליטה על המכונית, בתקופה שבה אין כבר הרבה אנשים שיודעים להתעסק עם מכוניות.

תזדקק לדברים הבאים:

מפתח לפתיחת ברגים. כשמכונית יוצאת מן המפעל, או כשמחליפים לה שמן במוסך, אנשי המקצוע משתמשים במפתחות ייעודיים כדי להדק את בורג הריקון. לאדם רגיל קשה מאוד לפתוח אותו אחר כך.

מפתח מסנן שמן. הוא לא דומה למפתח רגיל. אי אפשר להשתמש במכשיר אחר.

מסנן (פילטר) שמן חדש שמתאים למכונית שלך.

אטם ריקון אגן שמן חדש בגודל המתאים

שמן איכותי מתאים לרכב שלך (בכמות המתאימה)

כלי שאליו ייכנס השמן הישן.  אנחנו ממליצים להשקיע בכלי מתאים, כזה שניתן לאטום ולהביא למחזור. זה הרבה יותר קל מאשר להשתמש בדליים.

בגדי עבודה, משקפי בטיחות, כפפות, סמרטוטים נקיים.

אולי מגבהה (ג'ק), אם המכונית נמוכה.

החלפת שמן ברכב הלכה למעשה

1. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקרא בספר הרכב. שם רשומים סוג השמן הנכון וסוג המסנן הנכון, קיבולת אגן השמן, והיכן נמצאים מסנן השמן, אגן השמן, והמסנן.  ייתכן שאפילו יהיו רשומות שם הנחיות מפורטות איך להחליף שמן צעד אחר צעד.

2. יש לחנות את המכונית על משטח ישר. אם המכונית לא נסעה, הדלק אותה ותן לה לעבוד כמה דקות לפני שתכבה אותה. לאחר מכן המתן עוד כמה דקות כדי שכל השמן ייזל בחזרה אל האגן. הפעל את בלם החירום והצב מעצור מכל צד של שני גלגלים לפחות.

3. ברוב המכוניות, אפשר פשוט לזחול מתחת לקצה הקדמי של המכונית בלי להרים אותה. אנחנו ממליצים על כך. זה קל יותר ופחות מסוכן אם אינך רגיל לעבוד על מכוניות. אם חייבים להגביה את המכונית, יש להשתמש בראמפות (הן מגיעות בזוגות וזולות יחסית), או במגבה (ג'ק). יש לפעול על פי ההוראות . אסור לחלוטין לעבוד מתחת למכונית שנתמכת על ידי מגבה בלבד.

4.  מצא את אגן השמן, בורג ריקון שמן מנוע, ומסנן. אם בספר הרכב לא כתוב היכן הם נמצאים, חפש את  מסנן השמן – הוא ייראה כמעט כמו המסנן החדש שקנית. אגן השמן ובורג ריקון  השמן יהיו קרובים אליו. הבורג הוא למעשה מעין בורג גדול הנמצא בתחתית אגן השמן.  

5. הצב את אגן קליטת השמן מתחת לחור. יש לזכור שהשמן חם, דביק, רעיל, וכן, חם. לכן יש להיזהר מהתזות ונזילות. כדאי לרפד את השטח בעיתונים.

6. יש לפתוח את בורג הריקון באמצעות מפתח ראצ'ר ולדחוף נגד כיוון השעון. יש להרחיק את הזרועות, הפנים וכו'.  שים לב שאם לא תעבוד מהר, הפקק ייפול לתוך כלי קליטת השמן.

7. אפשר לשמן להתרוקן לתוך הכלי עד שהריקון מסתיים (כעשר דקות). אם תרצה להיות יסודי, תוכל להמתין עוד קצת עד שהטפטוף יסתיים לחלוטין (חצי שעה עד 45 דקות ).

8. הגעת לשליש מהדרך!

9. נגב את פקק הריקון וחבר אותו מחדש. הקפד להבריג אותו היטב, אך לא יותר מדי.

10. הצב את כלי קליטת השמן מתחת למסנן השמן והשתמש במפתח המסנן כדי לשחרר את המסנן.

שוב, שים לב אם יש טיפות חמות ודביקות של שמן. שים לב להסיר את האטם ביחד עם המסנן.

11. הכנס קצת מהשמן החדש לאטם של המסנן החדש והקפד שיהיה מצופה היטב, כדי שהאטימה תהיה טובה. כאשר תכניס פנימה את המסנן החדש, אל תשתמש במפתח המסנן!  יש לעשות זאת בידיים.

ההוראות על אריזת המסנן יהיו משהו דומה לזה: "הדק שלושה רבעי סיבוב לאחר שהרכבת אותו." אל תהדק יותר מדי – הידוק יתר יגרום נזק למסנן. (יש אנשים שנוהגים לכתוב את התאריך ומס' הקילומטרים על המסנן, לצורך התייחסות בעתיד. )

12. בסדר. עוד משימה אחת וסיימת את העבודה.

13. למלא שמן! פתח את מכסה המנוע, הסר את מכסה מילוי השמן, ובאמצעות משפך,  שפוך פנימה כמות מתאימה של שמן מהסוג הנכון.

14. הפעל את המנוע ותן לו לפעול כמה דקות. בדוק האם ישנן נזילות כלשהן מפקק הריקון או מן המסנן. כבה את המכונית ובדוק שוב את מפלס השמן. אם צריך עוד, הוסף שמן. זכור להחזיר בחזרה את מכסה מסנן השמן. כעת רשום בספר הטיפולים של הרכב את תאריך החלפת השמן ואת מס' הקילומטרים.

15. ברכות! זה לא היה כל כך קשה, נכון? גם אם תבחר לעשות זאת שוב וגם אם לאו, לפחות אתה יודע איך לעשות את זה, ואתה יותר "מחובר" למכונית שלך מאשר קודם.

במידת הצורך, אנו ממליצים לצור קשר עם אחד מבעלי המוסכים שמופיעים במאגר שלנו